Poročilo o crowdfunding delavnici

Zanimanje za crowdfunding med slovenskimi ustvarjalci je veliko. V pol ure po najavi delavnice, smo imeli zasedena vsa mesta. Prav zato smo obljubili, da bomo napisali kratko poročilo o dogajanju in rezultatih delavnice.

Na coworking vedno prihajajo ustvarjalci, ki delajo zelo različne in zanimive projekte. Tako je bilo tudi na crowdfunding delavnici. Skupina je bila zelo mešana – od arhitektov, oblikovalcev, fotografov in filmarjev, do filozofov, sociologov, ekonomistov in programerjev. Nekateri so imeli že izdelane projekte, ki jih želijo s pomočjo crowdfundinga uresničiti, spet drugi so želel i spoznati splošne principe načrtovanja in izvedbe crowdfunding kampanje.

crowdunding

Začeli smo s predavanjem o osnovnih značilnostih crowdfundinga, zgodovino in aktualnim razcvetom le-tega. Pregledali smo nekatere izmed globalno najbolj odmevnih crowdfunding platform, spregovorili o primerih crowdfundinga v živo ter se osredotočili na organizacijske in marketinške vidike priprave crowdfunding kampanje.

crowdfunding pravni vidki

V nadaljevanju sta se nam pridružili pravnici Nada Perčič in Maja Bogataj Jančič, ki sta se osredotočili na pravne aspekte crowdfundinga in start-up podjetništva. Kakor so nam kreativcem pogosto pravne (in tudi računovodske) teme malce nezanimive, pa se je njun prispevek izkazal več kot koristen in dobrodošel. Zasuli smo jih s številnimi vprašanji, kako lahko tudi iz pravnega vidika pravilno in kakovostno izpelješ crowdfunding kampanjo.

crowdunding workshop

Namen delavnice je bil tudi praktično spoznati pomembne marketinške vidike kampanje. Tako so udeleženci uro in pol delali različne vaje s katerimi so dobili vpogled kako se pripravi učinkovito zgodbo projekta in jo uspešno komunicira ter kako se postavi privlačen sistem nagrad in vzpostavi zaupanje s potencialnimi podporniki. Ključna spoznanja udeležencev kakšna je učinkovita crowdfunding kampanja združuje spodnja slika.

crowdfunding infografika

V zadnjem delu delavnice so z nami delili izkušnje slovenski gosti, ki so že v pripravi ali pa so uspešno zaključili crowdfunding kampanjo. Luka Ločičnik in Niko Klanšek, ki sta prejšnji mesec za LLstol na Kickstarterju uspela zbrati skoraj 22,000 $ sta povedala več o samem poteku kampanje in o nalogah, ki jih imata pred sabo danes. Meta Wraber, ki je skupaj s Klemenom Koširjem septembra uspešno natisnila prav tako scrowdfundano knjigo Namazi za mizo, pa je povedala več o zbiranju sredstev v živo, brez uporabe platforme.

crowdunding gosti

Navdušila sta tudi Uroš Čadež in Maja Andlovič, ki sta približno dva tedna pred lansiranjem svojega projekta na Kickstarter. To bo Xvida Boomerang stojalo za ipad, ki s posebnimi magneti omogoča tudi pritrditve na različne površine. Delila sta izkušnje kaj sta se naučila kako najbolj uspešno izvesti pripravo kampanje.

pop-up dom

Naslednje izobraževanje, ki bo predavanje o pripravi crowdfunding kampanje, bomo izvedli 30. oktobra v pravkar nastalem Pop – Up Domu. Pop – Up Dom je projekt skoraj 50 ustvarjalcev združenih pod streho Kreativne cone Šiška. Pop – up stanovanje je opremljeno z najrazličnejšimi domiselni izdelki mladih slovenskih avtorjev in bo na ogled, nakup, druženje in učenje odprto mesec dni. Če vas zanima raziskovanje navdušujočih kreativnih potencialov Ljubljane, se ustavite na Vegovi 2, na Kongresnem.

Eva in Luka

 

Foto: Maruša Kocman

Delavnica je nastala s podporo: